Lol Tolhurst na swoim profilu na Facebooku wcielił się w rzecznika The Cure i postanowił skomentować słowa byłego muzyka Joy Division i New Order.
„Zazwyczaj staram się nie komentować takich rzeczy ale tym razem dorzucę swoje trzy grosze. Pamiętam ten nasz wspólny koncert i moje wspomnienia są nieco inne niż Pete’a. Zorganizowaliśmy koncerty w londyńskim klubie Marquee w każdą niedzielę miesiąca – nazywając to chyba 'A month of Sundays’ (’A dose of Sundays’ – przyp. MM) – zapraszając różne zespoły żeby otwierały nasze koncerty. Robiliśmy tak bo je lubiliśmy, chcąc im też pomóc się wybić.”
Dodał później w komentarzach: „Bez obrazy. Chciałem tylko wyjaśnić sprawę tutaj, bo w miarę upływu czasu coraz trudniej weryfikować fakty a chciałem, żeby fani The Cure poznali prawdę od osoby, która z pewnością brała w tym udział.”
„The Cure się sprzedali? Myślę, że Robert przez te wszystkie lata wykonał ogromną pracę, by jak to możliwe najmniej być posądzony o takie rzeczy. Zawsze pracuje uczciwie w odniesieniu do tego. I insynuowanie, że było inaczej jest nie prawdą i kompletną bzdurą.”
Przy okazji, krótko o sytuacji z połowy lat 80-tych kiedy New Order poproszeni zostali o wykorzystanie fragmentu „Blue Monday” do reklamy napoju gazowanego. Producenci Sunkist zaoferowali 200,000 dolarów za ponowne nagranie wokalu i zmianę tekstu odnosząca sie do produktu. Opowiada Bernard Sumner…
A na koniec, żeby zamknąć temat przypominamy kampanie reklamową „You + hp” z października 2003 roku w której wykorzystano m.in. utwór „Pictures of you”.
Petera Hooka i jego zespół The Light będzie można zobaczyć 26 marca w Krakowie i dzień później w Warszawie.